مد و استایل

انواع شلوار زنانه

انواع شلوار زنانه

برای یک خانم شیک پوش اهمیت دارد که با چه مدل شلواری در موقعیت های مختلف حضور پیدا کند زیرا این لباس روی استایل او تأثیر فوق العاده ای دارد. شلوار یکی از گزینه های اصلی پوشش است و تاثیر زیادی در استایل شما می‌گذارد بنابراین باید بهترین مدل شلوار را متناسب با استایل خود انتخاب کنید زیرا انتخاب درست شما باعث شیک پوش تر شدن شما می شود. ست کردن یک شلوار مناسب با یک مدل بلوز زنانه شیک می تواند شما را زیبا و خاص جلوه دهد. ما در این مقاله شیک ترین انواع مدل های شلوار زنانه و دخترانه را از بین انواع شلوارهای پارچه ای ، کتان ،‌ نخی ، کرپ و جین (لی) در مدل های مجلسی ، اسپرت ، گشاد ، راسته ، اسلش و شلوار راحتی برای خانم های با سلیقه آماده کرده ایم تا بهترین و زیبا ترین استایل ها را داشته باشید.

1) شلوار بگ زنانه

اگر شما از پوشیدن شلوارهای جذب در هوای گرم تابستان کلافه شده اید و بدنبال استایل راحت، کژوال وغیررسمی برای خارج از منزل می‌گردید، شلوارهای بگی بهترین گزینه برای شماست. با اینکه شلوارهای بگی جز استایل‌های قدیمی است، اما امروزه به شدت ترند شده و مورد استقبال قرار گرفته است. گرچه این شلوار بیشتر برای پوشیدن در فضای خارج از منزل کاربرد دارد اما می‌توان در خانه یا مهمانی‌ های دوستانه نیز از این مدل شلوارها استفاده کرد. شلوارهای بگی شلوارهایی هستند که از بالا تا پایین آزاد و گشاد هستند و معمولا در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود که در جنس‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می شوند این شلوارها مناسب افراد قد بلند و لاغر است. همچنین شلوارهای راحتی که  در منزل استفاده می شوند و گشاد و آزاد هستند از نوع شلوار بگی محسوب می شوند.

bag pants 285x300 - انواع شلوار زنانه

شلوار بگی با چه لباس هایی ست میشوند؟

شلوارهای بگی بهتر است در کنار مانتوهای جلو باز و نسبتا کوتاه مانند کت ها استفاده شوند و یا می توانید آنها را با تاپ یا پیراهن ست کنید ، البته اگر قسمت انتهایی آن را درون شلوار بگذارید جلوه ی زیباتری دارد همچنین این مدل شلوار با کفش های پاشنه بلند ، صندل تخت و یا حتی کتانی ست می شوند.

تفاوت شلوار دامنی و شلوار بگی چیست؟

شلوارهای دامنی همان شلوارهایی هستند که به دامن شباهت زیادی دارند و از بالا به پایین گشادتر می‌شوند در حالی که شلوارهای بگی همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، راسته و گشاد هستند. جنس این شلوارها نخی و ابریشمی است و بسیار نرم و لطیف هستند در حالی که جنس شلوارهای بگی معمولا خشن و زمخت است و همچنین قد شلوار دامنی ها نسبتا کوتاه تر است.

2) شلوار بوت کات زنانه

شلوار بوت کات نوعی شلوار دمپا گشاد است . الگوی این شلوار به اینصورت است که قسمت بالای شلوار تا سر زانو راسته و جذب است و قسمت انتهایی آن یعنی از زانو به پایین گشاد می شود. طراحی این شلوار به  دهه 70 و 80 برمی گردد ولی در سال های گذشته این شلوار دوباره مورد استقبال و توجه شیک پوشان قرار گرفته است. طراحی این شلوار به گونه ای بوده است که با انواع بوت ست می شود و به همین علت این نام را برای این شلوار انتخاب کرده اند . شلوارهای بوت کات مدل های مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

botcut pants 193x300 - انواع شلوار زنانه

انواع شلوار زنانه بوت کات

  • بوت کات چاکدار : این مدل از شلوار بوت کات در قسمت پایینی ، یعنی همان قسمت گشاد شلوار ، دارای چاک است و جلوه ی زیبایی دارد.
  • بوت کات کراپ : این مدل از شلوار بوت کات، همانطور که از اسم آن مشخص است قد کوتاهتری نسبت به بقیه ی مدل ها دارد و معمولا بالاتر از مچ پا قرار میگیرد. این شلوار مناسب افراد کوتاه قد و بلند قد است.
  • بوت کات فاق کوتاه : فاق این مدل شلوارها به نسبت کوتاهتر است و قسمتی از ناحیه شکم و کمر دیده می شود.
  • بوت کات فاق بلند : این مدل از شلوار بوت کات فاق بلندی دارد و مناسب کسانی است که میخواهند کمر و شکم آنها پوشیده باشد .
  • بوت کات طرحدار
  • بوت کات جین
  • بوت کات پارچه ای

 

ست کردن شلوار بوت کات

این شلوار ها به راحتی با انواع لباس ها مثل تاپ ، تیشرت ، شومیز، لباس های چند لایه، مانتو و… ست می شوند و استایل جذابی بوجود می آورند . شلوار بوت کات علاوه بر بوت، با کفش های پاشنه بلند و یا حتی کفش های تخت جلوه ی زیبایی دارد ، که بهتراست شلوار بوت کات چاک دار با کفش پاشنه بلند ست شود همچنین شلوار بوت کات با بوت یا چکمه های نوک تیز یا گرد زیبایی چشم گیری دارد البته به این نکته توجه کنید که حتما شلوار شما بالای چکمه قرار بگیرد . شلوار بوت کات با رنگ تیره  مناسب مهمانی و شلوار بوت کات با رنگ روشن برای استایل های روزانه مناسب تر هستند.

شلوار بوت کات مناسب چه اندامی است؟

این مدل شلوار باعث می شود که پاها بلند تر و کشیده تر به نظر برسند و دلیل آن هم بخاطر گشاد بودن بخش انتهایی شلوار است. این شلوارها برای افراد قد بلند و توپر فوق العاده زیبا و جذاب است و یک شلوار مناسب برای افراد قد کوتاه است که بلندتر دیده شوند.

3) شلوار زنانه مام استایل

شلوار مام استایل شلواری فاق بلند است که تا بالای ناف قرار میگیرد و فاق بلند آن باعث می شود که باسن را بزرگتراز چیزی که هست نشان ‌دهد و همچنین باعث می شود که پاها کشیده تر بنظر برسند. از دیگر ویژگی های این شلوار این است که حالتی آزاد دارد و جذب نیست قسمت بالای شلوار آزاد و هرچه به سمت پایین می آید تنگ تر میشود درواقع حالت مخروطی دارند . جنس این شلوارها اغلب پارچه های جین ضخیم است و معمولا در قسمت پشت کمر این شلوارها کش کار شده که این کار باعث راحتی بیشتر شلوار می شود . مدل کلاسیک این شلوارها ساده هستند ولی امروزه می توان مدل های زاپ دار را هم  در بازار پیدا کرد.

mam style pants 01 242x300 - انواع شلوار زنانهmam style pants 02 244x300 - انواع شلوار زنانه

چه مکان‌هایی مناسب پوشیدن شلوار جین مام استایل است؟

این شلوارها مناسب گردش های دوستانه ، کافه‌گردی و یا حتی اگر اهل رفتن به گالری های هنری هستید این شلوار گزینه ی مناسبی برای شما است البته در دورهمی‌ها و مهمانی‌های دوستانه هم استایل زیبایی به شما می بخشد همچنین شما می‌توانید در یک دورهمی رسمی‌تراین شلوار را با یک بلوز ابریشمی ست کنید تا استایل سنگین‌تری داشته باشید.

نحوه ی ست کردن شلوار مام استایل

از ویژگی های خوب این شلوار این است که به راحتی با انواع لباس ها ست می شود همچنین این مدل شلوارها بسیار کاربردی هستند و در تمام فصول‌ سال می توانید از آن ها استفاده کنید برای مثال در هوای سرد زمستان، شلوار مام استایل با یک پلیور گرم و یک نیم بوت استایل جذابی به شما می دهد و در فصل تابستان با یک تیشرت ساده میتوانید استایل راحت و شیکی داشته باشید. شلوارهای مام استایل هم با کفش های اسپرت و هم با کفش های پاشنه بلند ست می شوند و جلوه ی زیبایی به استایل شما می بخشند.

 تفاوت شلوار مام استایل با مام فیت

شلوارهای مام فیت مشابه شلوارهای مام استایل هستند هردو فاق بلند و حالت مخروطی دارند و فقط در چند مورد باهم تفاوت دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

  • جنس شلوار مام استایل زنانه از پارچه جین ضخیم است ولی شلوارهای مام فیت لزوما جین نیستند و از انواع پارچه‌های ضخیم و نازک در رنگ‌های مختلف و یا حتی پارچه‌ای دوخته می شوند .
  • شلوارهای مام استایل نسبت به شلوار های مام فیت آزادتر هستند شلوارهای مام فیت بیشتر به پا میچسبند و جذب تر هستند.
  • شلوارهای مام استایل به دلیل اینکه گشادتر هستند بیشتر برای افراد لاغر مناسب است ولی شلوارهای مام فیت زنانه برای همه ی اندامها مورد استفاده قرار می گیرد.

4) شلوار زنانه سندبادی

شلوار سندبادی به شلوار‌هایی گفته می شود که فاق بلند، گشاد و دمپا کش هستند این اسم برگرفته از شخصیت سندباد در کارتون ماجراهای سندباد است همچنین  به این شلوار‌ها ، شلوارهندی هم گفته میشود زیرا که پیشینه‌ی این شلوارها به لباس‌های سنتی هند، خاورمیانه و ترکیه‌ی عثمانی برمیگردد. شلوار‌های سندبادی معمولا نخی هستند و به دلیل راحتی و خنکی جز مناسب ترین شلوارها برای تابستان به شمار می آیند. البته شلوار سندبادی با جنس‌های دیگری مثل لمه، ساتن و کتان را نیز می توانید در بازار پیدا کنید.

این شلوارها بسته به نوع پارچه و دوختشان مدل‌های مختلفی دارند. برخی فاق بلندی دارند و شبیه دامن هستند و در قسمت پاچه شلوار جمع می‌شوند و برخی هم به نسبت نوع اول فاق کوتاه ‌تری دارند و از بالا پف‌دار و در قسمت مچ جمع می‌شوند.

sandbody pants01 267x300 - انواع شلوار زنانهsandbody pants02 2 276x300 - انواع شلوار زنانه

چطور شلوار سندبادی را استایل کنیم؟

اگر چه این مدل شلوارها مجلسی به نظر نمی رسند؛ اما برای یک استایل راحت کاملا مناسب هستند. شلوار سندبادی مناسب علاقه مندان استایل های بوهو و هنری است . شما می توانید بسته به نوع پارچه و طرح این شلوارها را استایل کنید مثلا شلوارهای سندبادی با طرح‌های سنتی مناسب استایل بوهوهستند و شلوارهای سندبادی پارچه‌ای کش‌دار در ترکیب با یک تاپ یا تی‌شرت جز بهترین و ساده‌ترین انتخاب‌ها برای یک استایل خنک و راحت در منزل است.

اگر می‌خواهید شلوار سندبادی‌تان را در استایل بوهو ست کنید صندل‌ بندی و کفش‌ کالج بهترین انتخاب‌ برای شماست و در استایل های کژوال‌ و راحت می‌توانید علاوه بر صندل ، کتانی هم استفاده کنید .

5) شلوار اسلش زنانه

شلوار اسلش نوعی شلوار اسپرت راحتی است که در ناحیه ساق پا فیت هستند و کمر و مچ پای آنها کش دارد این شلوارها شباهت زیادی به شلوار خانگی دارند با این تفاوت که جنس آنها به نسبت شلوارهای خانگی ضخیم تر است معمولا شلوار های اسلش کشی هستن و جنسشان از پلی استر و پنبه است این مدل شلوار جز شلوارهای رسمی نیستند و بسته به نوع پارچه هم در منزل و هم بیرون قابل استفاده هستند ازین شلوار ها می توان برای ورزش کردن و یا برای یک استایل خیابانی راحت و اسپرت استفاده کرد.

slash pants 219x300 - انواع شلوار زنانه

شلوار جاگر و اسلش چه فرقی با هم دارند؟

شلوار جاگر و اسلش کاملا شبیه هم هستند و تفاوت کمی باهم دیگر دارند که در ادامه به آن می پردازیم.
شلوار های جاگر به نسبت شلوار اسلش آزادتر هستند و معمولا برای دوخت آنها از پارچه های خنک و سبک استفاده می شود و مناسب آب و هوای گرم هستند درصورتی که شلوار های اسلش با پارچه های ضخیم دوخته می شوند.

6) شلوار لگ زنانه

شلوار لگ زنانه شلواری تنگ ، چسبان و فوق العاده راحت است که در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد  و امروزه بین بانوان طرفدار زیادی پیدا کرده است. این نوع شلوار بسیار کاربردی است و می توان آن را در هر مکان و در تمامی روزهای سال چه در هوای خنک و چه در هوای گرم پوشید و مناسب منزل ، باشگاه و حتی خارج از منزل می باشند. جنس این شلوارها از مواد کشی مانند لاکرا، نایلون، پلی استر و پنبه است که کشسانی بالایی دارد البته مدل هایی دیگری از جنس پشم و پارچه هایی با بافت مصنوعی نیز وجود دارند.

leg pants 01 300x300 - انواع شلوار زنانه

انواع شلوار لگ

  • شلوار لگ جین
  • شلوار لگ تابستانی با پارچه های خنک
  • شلوار لگ زمستانی با کرک‌ های داخلی
  • شلوار لگ ورزشی زنانه

تفاوت لگ با ساپورت

  • لگ ها برخلاف ساپورت ها همیشه چسبان نیستند و مدل های گشاد نیز وجود دارد
  • ساپورت ها کمر کشی دارند درصورتی که شلوار لگ دارای کمری و کمربند می باشند.
  • لگ شلوار حساب می شود درحالی که ساپورت در طبقه بندی جوراب شلواری قرار می گیرد.
  • ساپورت ها جنس نازکی دارند و در بعضی موارد بدن نما هستند اما لگ ها جنس ضخیم تری دارند.

7) جوراب شلواری

جوراب شلواری  نوعی شلوار چسبیده به جوراب است که قسمت بالایی آن دارای بافتی متراکم تر و ضخیم تر نسبت به پایین آن است . جوراب شلواری ها با ضخامت های مختلف و همچنین در رنگ های متنوع از جمله مشکی ، سفید ، رنگ پا و … تولید می شوند. جنس جوراب شلواری های نازک زنانه از نایلون و لاکرا است ولی در تولید مدل های ضخیم از پنبه هم استفاده می شود .

socks pants 02 300x300 - انواع شلوار زنانه socks pants 03 300x300 - انواع شلوار زنانهsocks pants 01 300x300 - انواع شلوار زنانه

انواع جوراب شلواری

  • جوراب شلواری ساده
  • جوراب شلواری توری
  • جوراب شلواری طرح دار
  • جوراب شلواری شفاف
  • جوراب شلواری غیرشفاف
  • جوراب شلواری فانتزی

اصلا چرا جوراب شلواری بپوشیم؟

پوشیدن جوراب شلواری باعث می شود که معایب پاها دیده نشود و فرم پاهایتان زیباتر و صاف تر به چشم بیاید و رنگ زیبایی به پوست شما می دهد .

چه زمانی جوراب شلواری بپوشیم

زمانی که قصد دارید لباس‌های کوتاه بپوشید حتما از یک جوراب شلواری متناسب با لباستان استفاده کنید تا پاهای شما جلوه ی زیباتری داشته باشد بهتر است هنگامی که لباس روشن می پوشید از جوراب شلواری رنگ مشکی استفاده نکنید و یا اگر لباس شما طرح دار است جوراب شلواری طرح دار نپوشید زیرا این کار باعث می شود استایلی به هم ریخته داشته باشید و از جذابیت شما کاسته می شود. همچنین زمانی که از جوراب شلواری مشکی استفاده می کنید بهتر است همراه آن کفش مشکی یا رنگ تیره بپوشید زیرا در غیر اینصورت جلوه ی زیبایی به استایل شما نمی دهد. در ضمن جوراب شلواری را نمی توان با انواع شورت زنانه مثل شورت های فانتزی پوشید. برای آشنایی بیشتر با جوراب های زنانه به مقاله زیر مراجعه کنید.

انواع جوراب زنانه

8) شلوار راحتی زنانه

شلوار راحتی زنانه که شلوار خانگی زنانه نیز نامیده می شود یکی از پرکاربردترین شلوارهای زنانه بوده که در منزل و مهمانی های دوستانه استفاده می شود. جنس الیاف این شلوار باید به گونه ای باشد که ایجاد حساسیت نکند. جنس پارچه شلوار راحتی زنانه معمولا از نخ، پنبه، پنبه فلامنت، گیاهی و لاکرا می باشد.

summer fantezi pants 300x300 - انواع شلوار زنانه

شلوار خانگی زنانه

 

pants rahati arosaki 300x300 - انواع شلوار زنانه

شلوار زنانه راحتی

 

9) شلوار کارگو 

شلوار کارگو نوعی شلوار با دوخت آزاد است که تعداد زیادی جیب دارد و در گذشته به آن شلوار شش جیب نیز گفته می شد . شلوار کارگو معمولا از پارچه های مقاوم و کشسان دوخته می شوند و ابتدا برای محیط های نظامی طراحی شده بود ولی بعد از آن کارگران و ماجراجویان از این شلوار به دلیل داشتن جیب های بزرگ و جادار استقبال زیادی کردند زیرا برای حمل وسایل و ابزارهایشان بسیار کاربردی بوده و به همین دلیل به آن شلوار باربری نیز گفته می شد ولی امروزه این شلوار ترند شده و مورد استفاده ی خانم ها و آقایان قرار گرفته است.  شلوار کارگو برای فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه سواری و کوهنوردی نیز بسیار مناسب است .

 

شلوار کارگو کد 03 200x300 - انواع شلوار زنانه

شلوار کارگو با چی ست میشه؟

شلوار کارگو به همراه تیشرت‌ و کتونی یک انتخاب عالی برای استایل کژوال و راحت است همچنین می توانید شلوار کارگو را با هودی و یا کاپشن ست کنید و یک استایل زمستانی جذاب داشته باشید . شلوار کارگو را با مانتو های کوتاه و اسپرت بپوشید و از مانتو های بلند استفاده نکنید زیرا از جذابیت استایل شما کاسته می شود همچنین کفش های پاشنه بلند مناسب استایل با شلوار کارگو نیستند از کفش های اسپرت و کتونی استفاده کنید .

 

شلوار کارگو کد 01 240x300 - انواع شلوار زنانه

 

شلوار کارگو کد 02 225x300 - انواع شلوار زنانه

 

 

خرید شلوار زنانه

 

4 دیدگاه در “انواع شلوار زنانه

  1. شادی گفت:

    پنجمی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *