مد و استایل

انواع جوراب زنانه

انواع جوراب زنانه

جوراب ها کمک می کنند که پای شما در کفش راحت تر بوده و کمتر عرق کند. علاوه بر این مدل های خاصی از جوراب های زنانه به عنوان کفش برای پوشیدن در خانه استفاده می شوند. برای اکثر خانم ها زیبایی قسمت های مختلف بدن مهم می باشد که شامل پا نیز می شود استفاده از کفش و جوراب مناسب می تواند به زیبایی پای شما بیفزاید.

جوراب های زنانه انواع مختلفی داشته که هرکدام مناسب زمان و مکان خاصی هستند اکثر خانم ها در انتخاب جوراب مناسب استایل و تیپ خود دقت نمی کنند و این باعث بهم ریختگی استایلشان می شود و اگر لباس شیک و گران قیمتی هم پوشیده باشید دیگر به چشم نمی آید.

انواع مدل جوراب زنانه

در این مقاله انواع جوراب زنانه از جوراب روزمره گرفته تا جوراب های رسمی بررسی می شود تا با شناختی کامل از انواع جوراب بتوانید بهترین استایل را برای خود داشته باشید.

 

جوراب مچی زنانه

جوراب مچی یکی از کوتاه ترین انواع جوراب زنانه بوده که قد آن تا مچ پا می آید و بالاتر نمی رود. این جوراب پرکاربردترین جوراب زنانه بوده که با اکثر لباس ها نیز ست می شود. اکثر کفش ها جوراب مچی را می پوشانند و معمولا نیاز نیست جوراب را با لباس خود ست کنید مگر در مکان هایی که مجبور باشید کفش خود را در بیاورید. جوراب ها مچی امروزه بسیار ترند شده و داخل کمد لباس هر خانمی موجود می باشند. این مدل جوراب در رنگ، طرح و مدل های متنوعی در بازار موجود می باشد.

جوراب های مچی طرحدار در بین نوجوانان و جوانان طرفداران زیادی داشته و جوراب مچی ساده بین تمام زنان محبوبیت دارد. جوراب مچی برای پوشیدن در هوای گرم بسیار مناسب بوده و در دسته ی جوراب های زنانه ساق کوتاه قرار می گیرد.

ankle socks model sk03 300x300 - انواع جوراب زنانه

 

جوراب یک ربع (ساق دار) یا جوراب خدمه

یک جوراب کلاسیک بوده که از لحاظ قدی بین جوراب سه ربع و جوراب مچی است. قد جوراب یک ربع از پاشنه ی پا به ارتفاع 15 تا 20 سانتی متر می باشد. این جوراب هنگام پوشیدن با کفش های کتانی و کفش هایی که تا مچ پا می آیند قابل مشاهده می باشد. جوراب خدمه برای اولین بار توسط پاروزنان استفاده شد که در آن از مواد پشمی و مواد مصنوعی برای گرم نگه داشتن و محافظت پای آن ها در برابر خیس شدن استفاده گردید. این جوراب را با کفش های متوسط یا بلند استفاده کنید. جوراب ساق دار برای فعالیت هایی مثل دویدن، پیاده روی، کوه نوردی و دوچرخه سواری ایده آل می باشد. این جوراب برای استفاده روزمره کاربرد دارد و برای پوشیدن با لباس های رسمی مناسب نمی باشد.

Crew Socks For Women 300x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب نیم ساق

جوراب نیم ساق یک ربع بلندتر از جوراب مچی بوده و از جوراب ساق دار کوتاه تر است. این جوراب در بین ورزشکاران پرکاربرد بوده و در طرح های ورزشی متنوع و شیک تولید می شود. مدل های بافتنی جوراب نیم ساق برای فصل زمستان بسیار مناسب می باشد. جوراب های نیم ساق را می توان همراه نیم بوت و کتونی استفاده کرد.

christmas stocking total01 300x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب سه ربع زنانه

جوراب سه ربع از لحاظ قدی بین جوراب خدمه و جوراب ساق بلند می باشد و به طور کامل ساق پا را نمی پوشاند. جوراب های سه ربع را هم می توان در محیط دوستانه و هم در موقعیت رسمی و اداری پوشید. این جوراب هم به صورت ضخیم برای پوشیدن در فصل زمستان و هم به صورت نازک برای پوشیدن در فصول گرم تر تولید می شود.

Crew Length Socks 300x193 - انواع جوراب زنانه

جوراب زیر زانو

همان طور که از نام آن نیز مشخص است قسمت های مچ و ساق پا را تا زیر زانو پوشش می دهد. جوراب زیر زانو بیشتر کاربرد رسمی داشته و می توان آن را با دامن و لباس رسمی ست کرد. این جوراب ساق دار زنانه برای پوشیدن در فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشد.

Socks below the knee 217x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب ساق بلند

جوراب ساق بلند از لحاظ قدی تا بالای زانو می آید و گاهی بلندی آن تا روی ران نیز می رسد. مدل های طرحدار این جوراب جز جوراب های دخترانه پرطرفدار می باشد. جوراب های ساق بلند پشمی برای فصل زمستان بسیار مناسب می باشند. مدل های شیشه ای، توری، نازک رنگ پا و فانتزی هم برای استایل های رسمی و غیر رسمی کاربرد فراوانی دارند. تفاوت اصلی جوراب ساق بلند و جوراب شلواری در قد آن است، قد جوراب شلواری تا کمر بوده ولی قد جوراب ساق بلند نهایتا تا وسط ران می آید.

thigh high socks for woman 300x300 - انواع جوراب زنانه

 

جوراب کالج زنانه

جوراب زنانه کالج تنها با کفش کالج و یا برای استفاده روی فرش کاربرد دارد. زمانی که کفش کالج می پوشید و نمی خواهید جوراب داخل کفش پیدا باشد باید از جوراب کالج استفاده کنید. کفش کالج را نباید بدون جوراب پوشید زیرا باعث عرق کردن و بوی بد پا می شود.

socks college 300x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب شلواری

جوراب شلواری ها مانند یک شلوار بوده و تا کمر بالا می آیند. خیلی از افراد لگ ها را با جوراب شلواری به اشتباه می گیرند در صورتی که این دو متفاوت می باشند. جوراب شلواری ها ضخامت کمتری داشته و به همراه دامن یا زیر شلوار پوشیده می شوند در صورتی که لگ ها را می توان به صورت تکی و به عنوان شلوار استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با شلوارهای زنانه به مقاله زیر مراجعه کنید.

انواع شلوار زنانه

Pantyhose 177x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب پارازین

این جوراب شباهت زیادی به جوراب شیشه ای داشته ولی از آن ضخیم تر است. جوراب پارازین نازک، یک جوراب پر استفاده در بین زنان ایرانی می باشد که هم برای استفاده روزمره و هم در مجالس از آن استفاده می کنند. جوراب پارازین معمولا در رنگ های طوسی، مشکی، سرمه ای و رنگ پا تولید می شود. این جوراب در قسمت پنجه و دور پا ضخیم تر بوده و رنگ آن تیره تر می باشد. به یک مدل از جوراب های زنانه پارازین که کف جوراب هم مثل سرپنجه و دور پا ضخیم تر است جوراب قایقی زنانه می گویند.

Parazin socks 300x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب لا انگشتی

استفاده از این جوراب خیلی مرسوم نبوده و ممکن است تا به حال این جوراب را از نزدیک ندیده باشید. در قسمت پنجه ی جوراب انگشتی، انگشتان پا به صورت مجزا قرار می گیرند و در بعضی از مدل های آن فقط انگشت شصت پا از بقیه انگشتان مجزا می باشد. از این جوراب معمولا با صندل استفاده می شود ولی افرادی نیز هستند که برای استفاده ی روزمره از آن استفاده می کنند.

Finger socks 283x300 - انواع جوراب زنانه

rainbow 5 fingers toe ankle socks 225x300 - انواع جوراب زنانه

جوراب تا به تا

جوراب های تا به تا با این که لنگه هم هستند ولی در طرح و یا رنگ باهم متفاوت هستند. لنگه های این جوراب با وجود تفاوت باهم تناسب و هماهنگی دارند. محبوبیت این جوراب در بین جوانان و نوجوانان بسیار زیاد می باشد و جز یکی از پرفروش ترین جوراب های دخترانه می باشد. جوراب های تا به تا در قد ها مختلفی مثل مچی، نیم ساق، ساق بلند و…. تولید می شوند.

Mismatched socks 300x300 - انواع جوراب زنانه

جمع بندی

اگر شما تا آخر این مقاله با ما همراه بودید پس حتما قصد خرید جوراب زنانه یا دخترانه را دارید. فروشگاه لباس زنانه لودوس گالری انواع جوراب های زنانه شیک را برای شما عزیزان تهیه کرده تا بتوانید یک خرید فوق العاده را تجربه کنید.

 

خرید جوراب زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *