آموزشی

پارچه ابروبادی چیست؟

پارچه ابروبادی

پارچه ابروبادی که به آن ماربل نیز گفته می شود از کنار هم قرار گرفتن رنگ های مختلف ( که می توانند رنگ های نزدیک بهم و یا رنگ های متضاد باشند) ایجاد می گردد که پارچه ای شیک و خاص را بوجود می آورد. شاید از خود بپرسید که چرا پارچه هایی که در بازار میبینید ظاهری متفاوت با تعریف بالا دارند؟ بله سوال شما درست است،  پارچه های موجود در بازار بافتی خاص داشته و وجود رنگ های سایه روشن در پارچه، آن ها را به مدل ابروبادی معروف کرده است.

جنس اغلب لباس های ابروبادی نخی بوده و ممکن است بعد از اولین شستشو کمی آبرفت داشته باشند. از ویژگی های مثبت این پارچه می توان به نازک و خنک بودن، تنوع رنگ  و قیمت مناسب آن اشاره کرد که در انواع لباس های زنانه مانند شومیز، بلوز و مانتو استفاده می شود.

انواع پارچه ابروبادی

1- ابروبادی

توضیحات ان نوع پارچه به طور کامل در قسمت قبل آمده است

2- آلما

این پارچه که مناسب دوخت مانتو و شومیز است، حالتی لخت داشته و به راحتی چروک نمی شود.

3- شیمر

پارچه ی شیمر بافت شاین و براقی داشته که زیبایی خاصی را به آن می دهد که معمولا در دوخت مانتوهای رسمی استفاده می شود. این پارچه آبرفت نیز ندارد.

4- برنوتی

پارچه برنوتی تمام نخ بوده و به همین دلیل ممکن است بعد از شستشو کمی آبرفت داشته باشد. این پارچه نازک، خنک و نرم بوده و حالتی پف کرده و چروک دارد و در دوخت مانتو و تشک های تابستانه استفاده می شود.

5- اسکودا و کیوی

این دو پارچه بسیار شبیه هم بوده و تنها تفاوت آن ها در آبرفتشان می باشد که پارچه اسکودا آبرفت نداشته ولی پارچه کیوی کمی آبرفت دارد. ویژگی بارز این پارچه ها بدن نما نبودن آن است.

شستشو، خشک کردن و اتوکشی پارچه ابروبادی

شستشو

برای آسیب ندیدن بافت پارچه ابروبادی آن را با آب سرد شستشو دهید و اگر پارچه جز آن دسته ای بود که آبرفت نداشت برای شستشو می توانید از ماشین لباس شویی استفاده کرده ولی دمای آن را روی 30 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

خشک کردن

به هیچ عنوان برای خشک کردن این پارچه از وسایل گرمایشی مثل بخاری، شوفاژ و ….. استفاده نکرده و آن را زیر نور خورشید پهن کرده تا خشک گردد.

اتوکشی

یک استری روی پارچه ابروبادی بگذارید و سپس اتوکشی کنید تا رد اتو روی پارچه نیوفتد.

قیمت پارچه های ابروبادی

قیمت پارچه های ابروبادی با توجه به بافتشان متنوع بوده که قیمتی مناسب در مقایسه با بقیه پارچه ها داشته و با توجه به رنگ های جذاب و تنخور زیبایش به یکی از محبوب ترین پارچه ها در لباس های زنانه تابستانه تبدیل شده است.

ورود به فروشگاه لباس زنانه لودوس گالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *