مد و استایل

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال

اگر به دنبال یک استایل منحصر به فرد و جذاب هستید که بتواند سادگی،شیک پوشی و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد پس قطعا این مطلب که در مورد استایل کژوال است به شما کمک خواهد کرد تا به چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که این استایل پیچیدگی های خاص خود را دارد و هرطرز لباس پوشیدنی که راحتی و سادگی داشته باشد کژوال نیست و اگر می خواهید در رسیدن به استایل مورد نظر خودتان دچار اشتباه نشوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

casual style 01 200x300 - استایل کژوال چیست؟

casual style 02 160x300 - استایل کژوال چیست؟

تاریخچه استایل کژوال

به طور کلی اطلاعات دقیقی از گذشته ی این استایل و شروع پیدایش آن در جوامع در دسترس نیست. ولی به طور کلی محققان احتمال می دهند که برای اولین بار بومیان روستایی در منطقه ی اسکاندیناوی بدلیل علاقه ای که به پوشیدن لباس های راحت داشتند ازین سبک از لباس پوشیدن استفاده می کردند .برخی دیگر از محققان احتمال می دهند که هواداران و مدیران یک باشگاه فوتبال در اسکاتلند به این دلیل که می خواستند تیم خود را از دیگر تیم های باشگاهی متمایز کنند از این طرز لباس پوشیدن استفاده می کردند و به مرور زمان این استایل لباس پوشیدن در میان مردم محبوب شد

در یک دوره از تاریخ نیز تحولاتی در سبک لباس پوشیدن خانم ها اتفاق افتاد و یکی از تاثیر گذارترین اشخاص در وقوع این تحولات خانم امیلیا بلومر بود. این خانم به جای اینکه از دامن های ویکتوریایی مرسوم آن زمان استفاده کند، از شلوارهای مخصوص استفاده کرد. درابتدا خانم های دیگر با دیدن این طرز لباس پوشیدن خانوم بلومر او را مسخره می کردند اما به مرور زمان پوشیدن شلوار های مخصوص در بین خانوم ها به علت سادگی و راحتی آن رواج یافت و می توان گفت پیدایش استایل کژوال زنانه مدیون جسارت و نوآوری خانم بلومر است.

Bloom Amelia - استایل کژوال چیست؟

چگونه استایل کژوال مناسب را پیدا کنیم ؟

شما برای پیدا کردن بهترین استایل کژوال که تیپ واستایل شما را متمایز ،منحصر به فرد ،شیک و ساده نشان دهد باید به چند فاکتور مهم و ضروری توجه ویژه داشته باشید .این معیارها عبارتند از:

رنگ پوست ،توجه به فرم بدن،جنس پارچه و موقعیت و شرایطی که قرار است درآن حضور پیدا کنید.

 

انواع فرم بدن در استایل کژوال

فرم بدن سیبی شکل

اگر شانه ها و سینه های شما بزرگ است و کمر شما به مراتب کوچتر و باریک تر از قسمت بالایی بدنتان دیده می شود ،شما یک فرم بدنی سیب مانند دارید استایل کژوال مناسب شما باید به گونه ای باشد که پایین تنه را بلند و کشیده و کمر شما را پهن تر نشان دهد.به طور مثال پیراهن های کاملا گشاد،لباس های یقه هفتی و پیراهن های که از محل پایین و ریز سینه گشاد می شوند برای فرم بدنی شما مناسب است.

Apple body shape in casual style 01 195x300 - استایل کژوال چیست؟

Apple body shape in casual style 02 200x300 - استایل کژوال چیست؟

فرم بدنی گلابی شکل

اگر شما باسن وران های بزرگ دارید و باله تنه تان نسبت به پایین تنه تان کم حجم تر دیده می شود فرم بدن شما گلابی مانند است .انواع پیراهن با یقه ی مربعی شکل یا یقه باز، لباس های A شکل و دامن های راسته بالای زانو می تواند استایل کژوال مناسب شما باشد.

Pear body shape in casual style 200x300 - استایل کژوال چیست؟

اندام مستطیلی شکل

اگرشانه ها،کمر و شکم شما پهنای تقریبا برابر دارند و سینه های به نسبت کوچکی دارید شما اندام مستطیل شکل دارید و بهتر است از لباس های های یقه گرد در استایل خود استفاده کنید.

Rectangular body shape in casual style 200x300 - استایل کژوال چیست؟

فرم بدنی ساعت شنی

اگر شما فرم بدنی شبیه ساعت شنی دارید پس احتمالا سینه و باسن بزرگ و کمری باریک دارید و بهتر است  از لباس ها و پیراهن های تقریبا چسبان در استایل خود بهره ببرید.

Hourglass body shape in casual style 201x300 - استایل کژوال چیست؟

فرم بدنی مثلثی شکل

فرم بدنی مثلثی شکل همانطور که ازاسمش پیداست به فرم بدنی ای گفته می شود که درآن سینه و شانه ها بزرگ و کمر باریک است و اگر شما دارای این چنین فرم بدنی هستید بهتر است از پیراهن هایی که دامن کلوش دارند یا لباس هایی که کمر بلند دارند استفاده کنید تا کمرتان بزرگتر دیده شود.

Triangular body shape in casual style 216x300 - استایل کژوال چیست؟

انواع رنگ پوست در استایل کژوال

در هنگام انتخاب لباس توجه به رنگ آن اهمیت بسیار ویژه ای در کیفیت تیپ شما دارد . رنگ لباس ارتباط ویژه ای با رنگ پوست دارد و اگر در هنگام خرید لباس به تناسب بین رنگ پوستتان و رنگ لباس توجه نکنید ،شما به ایده آل ترین استایل کژوال خودتان نخواهید رسید .در این بخش به بررسی انواع رنگ پوست و رنگ لباس متناسب با آن می پردازیم

به طور کلی ما سه نوع رنگ پوست داریم :رنگ پوست سرد ،گرم و خنثی برای اینکه تشخیص دهید دارای چه نوع رنگ پوستی هستید بخش داخلی مچ دست خودتان را زیر نور لامپ بگیرید اگر ته رنگ رگ ها آبی هستند پس شما دارای رنگ پوست سرد هستید، اما اگر ته رنگ رگ ها به رنگ سیز دیده می شوند رنگ پوست شما گرم است

اکنون که دیگر رنگ پوست خود را می دانید می توانید هنگام خرید لباس از رنگ های زیر استفاده کنید

اگر پوست شما با توجه به آزمایشی که در بالا گفته شد پوستی گرم است بهتر است در هنگام خرید لباس از رنگ های نارنجی، عسلی، قرمز،قهوه ای،زرد و طلایی استفاده کنید

اگر پوست شما از نوع سرد است بهتر این است که در هنگام خرید لباس از رنگ های فیروزه ای،بنفش،یاسی،صورتی،سبز و آبی بهره ببرید

به ندرت افرادی هم پیدا می شوند که رنگ پوست آن ها خنثی است .اگر رنگ پوست شما نیز خنثی هست در انتخاب رنگ لباس آزاد هستید

اهمیت جنس پارچه در استایل کژوال

جنس پارچه در استایل کژوال از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه می توان انواع استایل های کژوال را با توجه به جنس پارچه از هم مجزا و طبقه بندی کرد.انواع رایج پارچه های استایل کژوال کتان،پارچه کشباف،جین و پارچه های نخی و پنبه ای است. اما به طور کلی به این دلیل که امروزه پارچه های بسیار متنوعی در صنعت پوشاک و لباس استفاده می شود، می توان گفت هر پارچه ای که شست و شوی راحتی داشته باشد و وقتی روی آن دست می کشیم نرم و لطیف به نظر آید یک پارچه مناسب برای استایل کژوال است. همچنین یک پارچه در سبک کژوال  با توجه به فصلی که در آن قرار دارید باید به اندازه کافی گرم یا خنک باشد.

استایل کژوال زنانه چیست؟

به طور کلی استایل کژوال زنانه و مردانه با یکدیگر تفاوت آنچنان محسوسی ندارند و در کل باهم مشابه هستند. هر نوع پوششی که برای فعالیت های روزمره راحت و شیک باشد و در عین حال سادگی در آن قابل مشاهده باشد یک استایل کژوال زنانه است. برای اینکه این استایل را بهتر درک کنید بهتر است به مهمانی های پرزرق و برقی فکر کنید که درآن خانوم ها کفش های پاشنه بلند پوشیده دامن های بلند دارند و از جواهرات قیمتی و پرنگین استفاده کرده اند،یک استایل کژوال زنانه کاملا متضاد این نوع از تجمل گرایی و خود نمایی است و هدف آن این است که سادگی و راحتی را با استفاده از لباس های شیک و بروز به نمایش بگذارد.

casual style 03 200x300 - استایل کژوال چیست؟

casual style 04 201x300 - استایل کژوال چیست؟

بخش پایانی

در این مطلب به طور کلی سعی کردیم به تمام سوال های شما در مورد استایل کژوال پاسخ دهیم راهکارهایی را آموزش دادیم تا بتوانید استایل کژوال مناسب خود را پیدا کرده و خرید کنید و اگر شما قصد خرید آنلاین لباس در سبک کژوال دارید، ما در سایت لودوس گالری مجموعه ای از با کیفیت ترین لباس ها با قیمت مناسب را به شما پیشنهاد می کنیم. برای خرید می توانید از لینک زیر وارد بخش خرید از سایت ما شوید و در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را درب خانه دریافت کنید .

 

 

خرید لباس زنانه برای استایل کژوال

2 دیدگاه در “استایل کژوال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *