آموزشی

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

قبل از اینکه به بیان تفاوت های بین دو نوع لباس بافت ریز و بافت درشت بپردازیم. ابتدا اجازه دهید یک مفهوم مهم مرتبط با موضوع مورد بحث را تشریح کنیم. به عنوان یک قائده ی کلی هرچه در تولید یک محصول زحمت انسانی بیشتری صرف شده باشد آن محصول یک محصول با ارزش تلقی می شود . مهم نیست آن محصول لباس بافتنی یا اینکه یک فرش باشد. با پیشرفت تکنولوژی، ماشین هایی ساخت و طراحی شد که تقریبا توانست نقش انسان ها را در تولید انواع محصولات کم رنگ کند و بدون شک این ماشین ها تا به امروز توانسته اند در صنعت لباس نیز نقش پر رنگی را ایفا کنند. شاید در ذهن شما تا به اینجا این سوال مطرح شده باشد که این موضوع چه ارتباطی با انواع لباس بافت و تفاوت لباس بافت ریز و درشت دارد. برای پی بردن به این موضوع در ادامه مطلب با همراه باشید.

لباس بافتنی بافت ریز و درشت 200x300 - تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

لباس بافت ریز به چه نوع بافتی گفته می شود ؟

به طور کلی ما دو نوع لباس بافت داریم. لباس بافت ریز و لباس بافت درشت. لباس بافت ریز همانطور که از اسمش پیداست تار و پود آن به هم تنیده تر و دارای بافتی ظریفتر از حد معمول است این مدل از جمله بافت هایی است که خطوط بافت آن به همدیگر بسیار نزدیک است به طوری که اگر آن را در دست گرفته و کمی از دوطرف بکشید به سختی میتوانید روزنه های بین تار و پود آن را مشاهده کنید.

لباس بافتنی بافت ریز 200x300 - تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

 

انواع لباس بافت ریز چگونه تولید می شود ؟

همانطور که در ابتدای بحث اشاره ی مختصری به آن کردیم .امروزه ماشین ها نقش پر رنگی را در صنعت لباس ایفا می کنند و لباس بافت از نوع ریز به دلیل داشتن تار و پود به هم چسبیده و نزدیک بهم به سختی می تواند توسط نیروی انسانی بافته شود و زحمت زیادی را می طلبد .یک لباس بافتنی با بافت ریز از جنس مرغوب به مانند یک فرش دستباف که از فرش ماشینی بسیار گرانتر است ،از لباس بافت ریز ماشینی بسیار گرانتر و کمیاب تر است .معمولا لباس های بافت ریز با هدف استفاده در فصل سرد طراحی و تولید نمی شوند . معمولا این نوع بافت ها در فصل پاییز و اوایل فصل بهار مورد استفاده قرار می گیرد البته این نوع بافت انواع مختلف دارد و برای فصول سرد نیز طراحی می شود.

لباس بافتنی بافت ریز کد 01 198x300 - تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

لباس بافت درشت چیست و چه تفاوتی با نوع ریز آن دارد ؟

همه چیز هایی که درباره ی لباس بافت ریز گفتیم را برای لباس بافت درشت در ذهنتان معکوس کنید تار و پود لباس های بافت درشت از هم فاصله ی بیشتری دارد و در هم تنیده نیست و همچنین با کامواهای ضخیم تر و کلفت تر بافته می شود. یک لباس بافت درشت را به مراتب ساده تر از یک لباس بافت ریز می توان با دست و نیروی انسانی تولید کرد اما همچنان نوع ماشینی آن از نظر قیمتی بسیار به صرفه تر است. به علت فاصله ای که در بین تار و پود یک لباس بافت درشت وجود دارد، اگر آن را در به تنهایی در هوای سرد بپوشید .جریان هوای سرد از بین روزنه های آن عبور کرده و باعث می شود احساس سرما کنید ، در نتیجه بهتر است همراه این نوع لباس بافت یه شومیز نخی یا پشمی ظریف بپوشید تا از برخورد جریان هوای سرد به پوست بدنتان جلوگیری کند.

لباس بافتنی بافت درشت 212x300 - تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

 

لباس بافتنی بافت درشت کد 01 300x300 - تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

 

خرید لباس بافت زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *