آموزشی

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

برای پیدا کردن لباس بافتنیه مناسب یعنی لباسی که بعد از پوشیدن تنمان را نخورد ،توجه به میزان پلاستیکی یا نخی بودن آن لباس اهمیت زیادی دارد. برای فهمیدن این موضوع باید در هنگام خرید لباس بافتنی به برچسب مراقبتی داخل لباس توجه کنید. علت اهمیت این موضوع در این است که تماس مستقیم کامواهای نامرغوب و بی کیفیت با سطح پوست باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود .مخصوصا اگر شما پوستی خشک و حساس داشته باشید. در برخی از موارد این آلرژی ها حتی منجر به ایجاد مشکلات تنفسی می شود.

چگونه لباس بافتنی مناسب را خرید کنیم؟

به طور کلی هرچه مواد نامرغوب و پلاستیک استفاده شده در لباس بیشتر باشد، احتمال ایجاد حساسیت در سطح پوست بدن بیشتر است. وقتی که یک عامل خاجی پوست بدن را تحریک می کند سلول های آنتی بادی در بدن آن را تهدید کننده تلقی می کند و در همین زمان واکنش آلرژیک رخ می دهد و آنتی بادی های آلرژیک تولید می شوند و در نهایت باعث ایجاد علائم مختلف حساسیت به لباس می شود پس در نتیجه هرچه پلاستیک استفاده شده در لباس کمتر باشد و لباس از مواد مرغوب تولید شده باشد احتمال اینکه لباس باعث ایجاد حساسیت شود کمتر است.

دو چیز در لباس بافتنی در اغلب موارد باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود

1.پلی استر موجود در بافت لباس

2.استفاده از رنگ های شیمیایی

اگر درهنگام خرید لباس به این دو موضوع توجه داشته باشید میتوانید لباس مناسب را خریداری کنید .

 

پلی استر موجود در بافت لباس 300x182 - چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

نشانه های ایجاد شدن حساسیت به لباس

یکی از شایع ترین نشانه های ایجاد حساسیت در پوست قرمز شدن آن است. یکی دیگر از نشانه های ایجاد حساسیت پوسته پوسته شدن و خارش بیش از حد پوست است. همچنین اگر خود لباس به هردلیلی آلوده شده باشد باعث ایجاد التهاب در فولیکول های مو می شود. علاوه بر موارد ذکر شده امکان وقوع التهاباتی در چشم نیز وجود دارد که باعث ایجاد سوزش و اشک چشم می شود.

نشانه های ایجاد حساسیت 300x300 - چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

راه های پیشگیری از ایجاد حساسیت به لباس

تاجایی که می توانید بیشتر از پارچه ی نخی استفاده کنید به این دلیل که پنبه کمتر در بدن باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می کند. معمولا ما لباس های جدید را به این دلیل که نو و جدید هستن نمی شوییم در حالی که این لباس ها بیشتر در بافت خود آلودگی دارند در نتیجه بهتر است لباس های جدید را قبل از پوشیدن بشویید. بهتر است در هنگامی که قصد دارید لباس خود را بشویید، برای شستن آن از آب و صابون استفاده کنید و در نهایت بهتر است قبل از پوشیدن یک لباس آن را بشویید تا از آلوده شدن پوست بدنتان به آلودگی های مختلف جلوگیری شود

اگر دچار حساسیت به لباس بافتنی شدیم چگونه آن را برطرف کنیم ؟

تا اینجا توضیح دادیم که چه چیزهایی در یک لباس باعث ایجاد حساسیت در پوست بدن می شود و توضیح داده شد که دیدن چه نشانه هایی وقوع آلرژی و حساسیت در پوست بدن را به ما هشدار می دهد. در این قسمت به این موضوع خواهیم پرداخت که اگر دچار حساسیت پوستی شدیم چگونه آن را برطرف کنیم. اگر بعد از پوشیدن لباس بافتنی دچار خارش و قرمزی پوست یا همان حساسیت پوستی شدید باید ابتدا پوست خودتون رو با آب گرم و صابون با لطافت و ملایمت بشویید سپس روی آن نقطه ای که دچار حساسیت شده است کمپرس آب سرد قرار دهید و در نهایت برای جلوگیری از خشکی پوستتان از کرم یا لوسیون های مرطوب کننده بهره ببرید و اگر همچنان حساسیت شما برطرف نشد با یک پزشک مشورت کنید.

استحمام برای برطرف شدن حساسیت 300x225 - چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

 

مراجعه به پزشک برای برطرف کردن حساسیت 300x225 - چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان رانخورد؟

 

خرید لباس بافتنی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *