آموزشی

روش های از بین بردن پرز لباس

روش های از بین بردن پرز لباس

حتما این اتفاق برای شما هم پیش آمده که روی سطح لباستان پرز هایی مشاهده کرده اید و این اتفاق برایتان ناخوشایند بوده است. جالب است بدانید این پرزها همان رشته های تاروپود لباس شماست که در گذر زمان از هم جدا می شوند و تارهای جدا شده به همدیگر دیگر می پیچند و ایجاد پرز می کنند. علت های مختلفی در پرز گرفتن لباس شما دخیل هستند که در این مطلب برخی از این علت هارا بیان می کنیم و در پایان به روش های از بین بردن پرز لباس می پردازیم

علت پرز گرفتن لباس چیست ؟

اکثر افراد به اشتباه فکر می کنند که لباس های تیره بیشتر در معرض پرز گرفتن هستند، در حالی که این یک طرز تفکر غلط است .این اتفاق هیچ ارتباطی به رنگ لباس شما ندارد،در واقع اگر زیاد لباس های خود را بشویید یا آن را در معرض اصطکاک با کوله پشتی یا چیزهای دیگر قرار دهید و یا اینکه در یگ مدت طولانی از یک لباس خاص استفاده کنید، تمام این کارها باعث می شود لباس شما دچار پرز شود و به طور کلی پرز در لباس های تیره صرفا بیشتر از لباس های روشن نمایان است .

Lint on clothes 01 200x300 - روش های از بین بردن پرز لباس

چه لباس هایی بخریم که پرز ندهد؟

قبل از هرچیز اگر می خواهید جلوی پرز گرفتن لباس را بگیرید، قبل از خرید لباس به نوع پارچه آن دقت کنید. به طور کلی اگر یک لباس درصد بیشتری از الیاف طبیعی درخود داشته باشد بسیار کمتر دچار پرزگرفتگی میشود ولی اگر الیاف مصنوعی به کار رفته در آن بیشتر باشد تار و پود آن بیشتر در معرض رشته رشته شدن است. شاید در ذهنتان این سوال پیش آمده باشد که چه الیافی مصنوعی و چه الیافی طبیعی هستند. از اصلی ترین انواع جنس پارچه که در دسته ی الیاف طبیعی دسته بندی می شوند می توان به نخ، ابریشم و پنبه اشاره کرد و معمولا لباس های  از جنس پلی استر، بیشترین الیاف مصنوعی را در خود دارند، پس در هنگام خرید به جنس پارچه و الیاف به کار رفته درآن دقت کنید.

چطور پرز لباس را از بین ببریم؟

اگر تمام مواردی که تا اینجا گفته شد را رعایت کردید و همچنان لباس شما را پرزگرفت با رعایت دستورالعمل های زیر می توانید پرز آن را از بین ببرید

1. شستن دوباره لباس با استفاده از ماشین لباس شویی

اگر لباس را پس از شسته شدن با مواد شوینده از ماشین لباس شویی خارج کردید و  روی سطح لباس پرز مشاهده شد یک بار دیگر لباس را داخل ماشین لباس شویی قرار داده ولی این بار بدون استفاده از مواد شوینده آن را بشویید. پس از شست و شو لباس را از ماشین لباس شویی خارج کرده و خوب آن را تکان دهید تا پرزهای چسبیده به لباس از آن جدا شود.

2. از بین بردن پرز لباس با سرکه

سرکه یکی از مواد طبیعی است که باعث از بین رفتن پرز لباس و جلوگیری از پرز گرفتن مجدد آن می شود.برای گرفتن پرز لباس با استفاده از سرکه، مقداری از آن را به مواد شوینده ی خود اضافه کنید .با این ترفند علاوه بر اینکه پرز لباس هایتان از بین می رود بلکه باعث تمیزتر شدن آن ها نیز می شود .

3. از بین بردن پرز لباس با تیغ

با استفاده از تیغ هم می توان پرز لباس را از بین برد، فقط کافی است تیغ یا ژیلت را به آرامی روی لباس بکشید تا پرزها به طور کامل محو گردد.

The 5 Minute Secret to Remove Pilling from Your Clothes 300x225 - روش های از بین بردن پرز لباس

4. رفع پرز لباس با ریش تراش

استفاده از ریش تراش یک روش ایمن و بی خطر برای از بین بردن پرز لباس است.این روش بسیار ساده است ابتدا با یک ریش تراش روی لباس بکشید تا پرز های روی لباس از بین برود سپس پرزهای چسبیده به ریش تراش را از آن جدا کنید و درون سطل زباله بیندازید.

5. رفع پرز لباس با پرزگیر دستی و پرزگیر شارژی

یکی از موثرترین و آسان ترین روش های از بین بردن پرز لباس استفاده از پرزگیرهای دستی و شارژی می باشد که در مدل های مختلف در بازار موجود می باشد. قیمت پرزگیرهای دستی نسبت به پرزگیرهای شارژی ارزان تر می باشد.

 

Lint and Piling Remover  300x300 - روش های از بین بردن پرز لباس

پرزگیر دستی

 

Electric Lint Remover Rechargeable  300x300 - روش های از بین بردن پرز لباس

پرزگیر شارژی

خرید لباس زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *