آموزشی

فرق هودی با دورس چیست؟

فرق هودی با دورس چیست؟

هودی و دورس هر دو از لباس های محبوب و پرطرفدار پاییزی و زمستانی هستند. خیلی ها دورس را با ژاکت، سویشرت و هودی به اشتباه می گیرند. دورس نوعی پارچه ضخیم و گرم است که در لباس های زمستانی کاربرد دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی تفاوت های هودی و دورس بپردازیم.

قبل از بررسی تفاوت های هودی و دورس در ابتدا به معرفی آن ها می پردازیم تا درکی درستی از مشخصات آن ها داشته باشید.

هودی چیست؟

هودی ها معمولا دارای کلاه متصل و جیب یکسره می باشند که جنس آن ها معمولا نخ پنبه ای و داخل آن می تواند پشمی باشد. هودی ها به علت راحت و آزاد بودنشان در میان نوجوانان، جوانان و ورزشکاران محبوبیت بالایی دارند. هودی جز معدود لباس هایی است که هم در میان خانم ها و هم در میان آقایان طرفداران زیادی دارد. امروزه هودی ها توسط طراحان مد بسیار مورد توجه بوده و در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می شوند.

hoody heart 05 300x300 - فرق هودی با دورس چیست؟

هودی زنانه

خرید هودی زنانه

دورس چیست؟

پارچه های دورس معمولا از پنبه، پلی استر و یا ترکیبی از پنبه و پلی استر به همراه لاکرا تولید می شوند. پارچه دورس نسبتا ضخیم بوده و با ماشین گردبافت تولید می شود. قسمت داخلی پارچه دورس نرم و لطیف بوده و قسمت بیرونی متراکم تر و ضخیم تر می باشد.

از انواع پارچه های دورس می توان به دورس گلکسی، دورس دو نخ و دورس سه نخ اشاره کرد. امروزه در ایران به دسته ای از لباس ها که پارچه ی آن ها از دورس می باشد لباس دورس می گویند که بیشترین کاربرد این پارچه هم در بلوزها می باشد.

dors flower 08 300x300 - فرق هودی با دورس چیست؟

دورس زنانه

خرید دورس زنانه

تفاوت هودی با دورس چیست؟

از اصلی ترین تفاوت های هودی و دورس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قد هودی معمولا از دورس بلندتر است
  2. هودی ها معمولا دارای کلاه بنددار بوده ولی دورس ها معمولا بی کلاه می باشند
  3. ضخامت پارچه در لباس های دورس معمولا بیشتر از هودی ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *