مد و استایل

انواع لباس زنانه بلند

انواع لباس زنانه بلند

لباس برای قرن ها جزء اصلی مد بوده و به انواع مختلفی از سبک ها و طرح ها تبدیل شده است. در این مقاله، ما به تعریف لباس، انواع مختلف لباس های موجود و اینکه چگونه فرم لباس برای پوشیدن در موقعیت های مختلف مهم است، می پردازیم. از لباس های میدی گرفته تا لباس های ماکسی، در ادامه 43 نمونه و تصویر از هر نوع لباس آورده شده است.

چند نوع لباس زنانه بلند وجود دارد؟

انواع مختلفی از لباس و مدل لباس وجود دارد. این به لطف معرفی تولید انبوه است که باعث رشد سریع الگوهای لباس در اوایل دهه 1900 شد، الگوهایی که پیش از آن محدود بودند، همانطور که مارگارت والش در مقاله خود با عنوان “دموکراتیزه‌ سازی مد: ظهور صنعت الگوی لباس زنانه” اشاره می‌کند.

تعداد مدل‌های لباس دائماً در حال تغییر است زیرا طراحان هر فصل تغییرات جدیدی از مدل‌های موجود ایجاد می‌کنند و به همین دلیل، روش‌های بی‌ شماری برای پوشیدن لباس و طبقه ‌بندی آن‌ها وجود دارد. رشد سریع در مدل‌های لباس به طور مساوی تحت تأثیر تبادل فرهنگی به لطف جهانی شدن و آزادی حرکت افراد قرار گرفته است. طراحان لباس عناصر فرهنگ‌های مختلف را در مدل‌های لباس خود ادغام می‌کنند.

لباس های زنانه بلند چگونه دسته بندی می شوند؟

روش‌های مختلفی برای دسته ‌بندی انواع لباس وجود دارد، از جمله بر اساس سبک، طول، پارچه، رنگ، سیلوئت، موقعیت و ویژگی‌هایی مانند یقه، آستین و تغییرات در پایین لباس.

در این مقاله لیستی شامل 43 مورد از برجسته‌ترین انواع لباس زنانه بلند و مجلسی در دنیای مد ، به همراه تصویر آن ها آمده است.

 

لباس میدی(Midi Dress)

لباس میدی لباسی است که قد آن  بین زانو و مچ پا، معمولا تا وسط ساق پا می رسد.  کلمه «میدی» از کلمه «میانه» گرفته شده است، زیرا قد لباس بین لباس‌های کوتاه‌تر مینی و تا زانو و لباس‌های بلندتر ماکسی قرار می‌گیرد.

01 Midi Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس ماکسی (Maxi Dress)

لباس ماکسی نوعی لباس بلند است که معمولا تا مچ پا یا روی زمین کشیده می شود.  کلمه «ماکسی» از کلمه «ماکزیموم» (به معنای حداکثر) گرفته شده است، زیرا این لباس به طور معمول حداکثر پوشش و طول را ارائه می دهد.

02 Maxi Dress 152x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس چسبان (Bodycon Dress)

لباس چسبان (بادی‌ کن) نوعی لباس است که به گونه‌ای طراحی شده که کاملاً اندازه بدن باشد و به بدن بچسبد، تا بر انحنای طبیعی فرد پوشنده لباس تأکید کند. اصطلاح «بادی‌ کن» مخفف  body-conscious  (به معنای آگاه به بدن) است و به این اشاره دارد که لباس چگونه برای برجسته کردن و فرم دادن به بدن طراحی شده است.

03 Bodycon Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس باز (Off-Shoulder Dress)

لباس باز (شوفل)  نوعی لباس است که یقه ‌ای دارد که شانه‌ها را نمایان می‌کند و  آستین‌ها پایین‌تر از شانه‌ها یا کاملاً روی شانه‌ ها قرار می‌گیرند. این لباس برای نمایش دادن شانه‌ ها و ترقوه طراحی شده است که ظاهری زنانه و شیک ایجاد می‌کند.

04 Off Shoulder Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

 

لباس یک طرفه(One Shoulder Dress)

لباس یک طرفه  نوعی لباس است که یقه ‌ای دارد که فقط یک شانه را نمایان می‌کند، در حالی که شانه دیگر پوشیده است. این لباس برای ایجاد ظاهری نامتقارن طراحی شده است که بر جذابیت و استایل لباس می‌افزاید.

05 One Shoulder Dress 164x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس نامتقارن (Asymmetric Dress)

لباس نامتقارن نوعی لباس است که دارای پایین تنه یا طراحی غیرقرینه است که شکل نامتقارنی را ایجاد می کند. این لباس برای اینکه از لحاظ بصری جالب و منحصر به فرد باشد طراحی شده است، به گونه ای که خطوط نامتقارن توجه را به قسمت های مختلف بدن جلب می کند.

06 Asymmetric Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس شیفت (Shift Dress)

لباس شیفت نوعی لباس است که به طور معمول کوتاه، راسته و گشاد است و دارای طراحی ساده‌ای است که بدون داشتن خط کمر مشخص، به طور مستقیم از شانه ها آویزان می شود. طبق مقاله ای ازKarina Reddy که در Fashion History Timeline منتشر شده است، لباس های شیفت برای اولین بار در دهه 1920 به عنوان بخشی از مُد “فلاپر” معرفی شدند.

07 Shift Dresses  200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس غلافی (Sheath Dress)

لباس غلافی (گن) نوعی لباس است که به طور معمول دارای پایین تنه‌ای راسته است که تا زیر زانو می‌رسد.  قدیمی‌ترین نمونه لباس غلافی به مصر باستان برمی‌گردد، اما این لباس در دنیای مُد غرب طی دهه‌های ۱۹۳۰، ۴۰ و ۵۰ به شهرت رسید. این لباس با  تن خور  نسبتا  چسبان  خود که به خوبی روی  قوس‌های بدن می‌نشیند، بدون آنکه خیلی باز یا تنگ باشد، شناخته می‌شود.

08 Sheath Dress 244x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس کلوش (Wrap Dress)

لباس کلوش (دنباله دار) نوعی لباس است که جلوی آن با پیچیدن یک طرف پارچه روی طرف دیگر و گره زدن کمربند پارچه‌ای متصل به آن در قسمت کمر بسته می‌شود. طراحی کلوش باعث ایجاد یقه‌ای به شکل حرف V می‌شود و اغلب بر روی خط کمر تأکید می‌کند. این لباس طبق گفته موزه FIDM، اولین بار توسط طراح دایان فون فورستنبرگ در دهه 1970 محبوب شد.

09 Wrap Dress 147x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس کمر افتاده (Drop Waist Dress)

لباس کمر افتاده نوعی لباس است که خط کمر آن پایین‌تر از کمر طبیعی قرار می‌گیرد، معمولاً روی باسن یا کمی بالاتر از آن. بالاتنه لباس معمولاً  فیت  است و دامن آن کلوش یا پلیسه ‌دار است که به آن  تن خور  شل و راحتی در ناحیه باسن می‌دهد. این سبک لباس در دهه 1920  در دوره فلاپرها  محبوبیت داشت.

 

10 Drop Waist Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

 

پیراهن بلند (Shirt Dress)

پیراهن بلند نوعی لباس است که از نظر طراحی شبیه به  پیراهن مردانه است و یقه، جلوی دکمه ‌دار و  گاهی اوقات آستین ‌های مچ‌دار دارد. این لباس معمولاً از مواد سبک مانند پنبه یا  لینن  ساخته می‌شود و می‌ توان آن را به تنهایی یا با  لگ  یا  جوراب شلواری پوشید.

11 Shirt Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

تیشرت بلند (T-Shirt Dress)

تیشرت بلند نوعی لباس است که شبیه به تیشرت بوده، اما با قد بلندتر که تا روی زانو یا بالاتر از زانو می‌ رسد. این لباس معمولاً از مواد نرم و راحت مانند  نخ پنبه، ویسکوز ساخته می‌شود و اغلب یقه گرد یا هفت، آستین کوتاه یا بدون آستین و تن خور آزاد یا راحت دارد.

12 T Shirt Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس بافتنی بلند (Sweater Dress)

لباس بافتنی بلند (ژاکت بافتنی) نوعی لباس است که از پارچه بافتنی ساخته شده است که از لباس معمولی سنگین ‌تر و ضخیم ‌تر است. این لباس به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه ژاکت بافتنی باشد و معمولاً از پشم، کشمیر یا ترکیبی از سایر پارچه‌های گرم و راحت ساخته می‌شود. لباس‌ های بافتنی می‌توانند بلند یا کوتاه، فیت یا گشاد باشند و در بافت‌های مختلفی مانند بافت راسته یا ساده عرضه شوند.

13 Sweater Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس بلیزر (Blazer Dress)

لباس بلیزر نوعی لباس است که از کت تک الهام گرفته شده است. این لباس به طور معمول دارای تنخوری شکل‌ دار با یقه برگردان، دکمه و جیب‌هایی است که شبیه به جیب‌های روی یک کت تک سنتی است. لباس‌های بلیزر بلندتر از کت‌های تک هستند اما به طور معمول تا وسط ران پا می‌رسند.

14 Blazer Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس تابستانی (Sundress)

لباس تابستانی (سارافون) نوعی لباس است که از پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه یا لینن ساخته شده و به طور معمول در ماه‌های تابستان یا هوای گرم پوشیده می‌شود. لباس‌های تابستانی به طور معمول دارای آستین یا بند هستند و فرمی شل و روان دارند که تهویه و تحرک را فراهم می‌کند.

15 Sundress 144x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس امپایر (Empire Dress)

لباس امپایر دارای بالاتنه ‌ای فیت وخط کمر بلندتری نسبت به کمر طبیعی است، که معمولاً درست زیر سینه قرار می‌گیرد و دامنی بلند و روان ایجاد می‌کند که تا روی زمین یا تا زانو کشیده می‌شود. این سبک لباس در دوره ریجنسی در اوایل قرن نوزدهم رواج یافت.

16 Empire Dress 141x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس پرنسسی (Princess or Ballroom Dress)

لباس پرنسسی (لباس عروس) یک لباس شب رسمی است که بالاتنه ‌ای فیت دارد و در قسمت پایین به طور چشمگیری گشاد می‌شود و دامنی پر ایجاد می‌کند. این لباس به طورمعمول برای رویدادهای رسمی مانند عروسی ها، رقص‌های بال وسایر مراسم رسمی پوشیده می‌شود. این لباس نام خود را از شکل آن گرفته است که شبیه لباس‌هایی است که شاهزاده خانم‌ها و رقاصان بال می‌پوشند.

17 Princess or Ballroom Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس سبک دهقانی (Peasant Dress)

لباس دهقانی لباسی گشاد است که معمولاً از پارچه سبک و روان مانند پنبه یا کتان ساخته می شود. این لباس با حالت گشاد و پف کرده شناخته می شود و اغلب دارای یقه، آستین و کمر جمع شده یا کشدار است. لباس‌های راحتی اغلب دارای توری یا چین هستند و ممکن است دامن طبقه ‌دار یا پایینه ‌ی بلند و کوتاه داشته باشند. آنها از زیبایی‌شناسی رمانتیک روستا الهام گرفته شده‌اند و اغلب با روستاهای فرانسه یا سبک زندگی بوهمیایی مرتبط هستند.

18 Peasant Dress 130x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس بوهمیان (Bohemian Dress)

لباس بوهمیان لباسی است که از سبک زندگی و فرهنگ بوهمیان الهام گرفته شده است. این لباس اغلب با برش‌های روان، گشاد و راحت، و ترکیب پارچه‌ها و بافت‌های مختلف شناخته می‌شود. لباس‌های بوهمیان معمولاً با طرح‌ها و نقش‌های رنگی مانند گل‌ داریا طرح‌های قبیله ‌ای تزئین شده‌ اند. همچنین ممکن است شامل گلدوزی، منگوله یا سایر عناصر تزئینی باشند.

19 Bohemian Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس ستونی (Column Dress)

لباس ستونی نوعی لباس ساده و شیک است که از سرشانه به پایین آویزان می شود و در قسمت کمر گودی کمی دارد یا اصلا گودی ندارد. معمولا بالاتنه و باسن آن جذب است و به صورت راسته تا پایین لباس، که معمولا بلندتر از زانو است، ادامه پیدا می کند و ظاهری شبیه ستون ایجاد می کند.

20 Column Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس چیتون (Chiton Dress)

لباس چیتون نوعی لباس یونانی باستان است که هم زنان و هم مردان آن را می‌پوشیدند. این لباس از یک تکه پارچه مستطیلی شکل درست شده بود که روی بدن پیچیده می‌شد و با سنجاق سینه یا روی شانه‌ها بسته می‌شد. چیتون را با کمربندی به دور کمر می‌بستند تا فرم بدن را مشخص کند و می‌توانست با یا بدون لباس بیرونی پوشیده شود.

21 Chiton Dress 169x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس کفتان (Kaftan Dress)

کفتان نوعی لباس گشاد است که به طور سنتی در خاورمیانه و آسیای مرکزی پوشیده می‌شود. این لباس معمولاً از پارچه‌ای روان مانند ابریشم یا پنبه ساخته می‌شود و دارای آستین‌های گشاد و لبه‌ای بلند است. کفتان‌ها را می‌توانند هم مردان و هم زنان بپوشند و اغلب با گلدوزی یا طرح‌های ظریف تزیین می‌شوند.

در مد غربی، لباس‌های کفتان معمولاً گشاد و راحت هستند و برای هوای گرم ایده‌آل هستند. آنها در طیف وسیعی از طول‌ها، از مینی تا ماکسی ارائه می‌شوند و می‌توانند از پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، ابریشم و شیفون ساخته شوند. لباس‌های کفتان را می‌توان به صورت رسمی یا غیررسمی پوشید و این امر آنها را به گزینه ای همه کاره برای هر موقعیتی تبدیل می‌کند.

22 Kaftan Dress 153x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس کیمونو (Kimono Dress)

لباس کیمونو لباسی است که از لباس سنتی ژاپنی به نام کیمونو الهام گرفته شده است. این لباس معمولا دارای ظاهری گشاد و روان، آستین های گشاد است. لباس‌های کیمونو ممکن است دارای طرح‌ها و نقش‌های سنتی ژاپنی مانند شکوفه‌های گیلاس، امواج یا اژدها باشند، اما می‌توانند از پارچه ساده نیز باشند. آنها اغلب با یک کمربند پهن برای بستن کمر طراحی می شوند.

23 Kimono Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس چی شانگ (Qipao Dress)

چي‌شانگ که با نام چانگ‌ سام نیز شناخته می‌شود، لباس سنتی چینی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی پدیدار شد. این لباس یک ‌تکه، جذب و چسبان به بدن، با یقه‌ای ایستاده و چاک‌ دار در قسمت پایین است. چي‌شانگ اغلب از ابریشم یا سایر پارچه‌های لوکس ساخته می‌شود و معمولاً با گلدوزی‌های ظریف، دکمه و تزئینات دیگر آراسته می‌گردد.

24 Qipao Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس اسلیپ (Slip Dress)

لباس اسلیپ نوعی لباس است که در دهه ۱۹۲۰ به عنوان لباس زیر زنانه برای پوشیدن زیر لباس یا دامن‌های نازک مد شد. این لباس معمولا از پارچه‌های سبک و ابریشمی، با بندهای نازک روی شانه، یقه‌ای پایین و برش صاف یا اریب که به دور بدن می‌نشیند بدون اینکه به آن بچسبد، ساخته می‌شود. لباس زیرپوش در دهه ۱۹۹۰ به یک لباس محبوب تبدیل شد، زمانی که به عنوان لباس بیرونی پوشیده می‌شد، اغلب روی تی شرت یا همراه با ژاکت یا کت‌های بافتنی ست می‌شد.

25 Slip Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس مینی (Mini Dress)

 لباس مینی نسبت به بقیه لباس های بلند، کوتاه تر بوده و لبه‌ی آن بالای زانو قرار می‌گیرد. این سبک در دهه ۱۹۶۰ توسط طراحانی مانند مری کوانت و آندره کورژ معرفی شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یک ترند محبوب مد باقی مانده است.

26 Mini Dress 240x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس کوتاه بلند (High-Low Dress)

پایین این لباس در قسمت جلو کوتاه‌ تر و در پشت بلندتر است که این باعث ایجاد ظاهری بلند-کوتاه می‌شود، به گونه ‌ای که لباس در جلو کوتاه ‌تر و در پشت بلندتر به نظر می‌ رسد. لباس‌های کوتاه بلند اغلب به عنوان مدلی امروزی و ترند به شمار می ‌روند که از لباس ‌های سنتی الهام گرفته شده است.

27 High Low Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس میداکسی (Midaxi Dress)

میداکسی نوعی لباس است که از نظر طول بین لباس میدی و لباس ماکسی قرار می گیرد. به طور معمول، لباس میداکسی درست بالای مچ پا قرار می گیرد و برای پوشیدن در هر دو موقعیت معمولی و رسمی طراحی شده است. اصطلاح «میداکسی» ترکیبی از «میدی» و «ماکسی» است که هر دو طول لباس محبوب هستند.

29 Midaxi Dress 188x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس عروسکی (Babydoll Dress)

لباس عروسکی یک لباس کوتاه و گشاد است که به طور معمول با بالاتنه‌ای بلند، دامنی روان و بالاتنه‌ای که اغلب جمع شده یا چین‌دار است، مشخص می‌شود. این لباس اغلب با سبک جوان و جسورانه ای همراه است.

30 Babydoll Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس پینافور (Pinafore Dress)

لباس پینافور نوعی لباس بدون آستین است که دارای شکل مربعی یا مستطیلی، جلویی شبیه به پیش ‌بند است که دارای بندهایی است از روی شانه‌ها رد شده و در پشت وصل می‌شوند. این لباس معمولاً روی یک پیراهن یا بلوز پوشیده می‌شود، اما به تنهایی نیز قابل پوشیدن است.

31 Pinafore Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

 

لباس ماهی یا لباس شیپوری (Mermaid or Trumpet Dress)

لباس ماهی یا لباس شیپوری که همچنین با نام لباس دم ماهی شناخته می‌شود، نوعی لباس شب رسمی است که بالاتنه و باسن آن کاملا اندازه بدن است و سپس به طور چشمگیری در پایین گشاد می‌شود و شکلی را ایجاد می‌کند که شبیه دم پری دریایی است.

34 Mermaid or Trumpet Dress 150x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس اسکیت باز (Skater Dress)

لباس اسکیت‌ باز نوعی لباس است که در قسمت بالاتنه جذب و در قسمت کمر به طور طبیعی گشاد می‌شود و شبیه لباس اسکیت ‌بازی روی یخ است. دامن لباس اسکیت‌ باز معمولاً بالای زانو قرار می‌گیرد و به شکل A به بیرون گشاد می‌شود و به فرد آزادی حرکت و ظاهری جوان و سرزنده می‌دهد.

35 Skater Dress 209x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس پپلوم (Peplum Dress)

لباس پپلوم نوعی لباس است که دارای یک بالاپوش یا چین کوتاه است که به خط کمر لباس وصل می‌شود. پپلوم که معمولاً گشاد یا پلیسه‌ دار است، به ناحیه باسن و کمر حجم و شکل می‌دهد و باعث ایجاد ظاهری زنانه می‌شود.

37 Peplum Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس بالن یا  لباس پف دار (Balloon or Pouf Dress)

لباس بالن یا لباس پف دار نوعی لباس است که در قسمت پایین، یعنی لبه لباس، چین‌ دار شده تا ظاهری باد کرده یا پف‌ دار ایجاد کند. حجم لباس معمولا در قسمت پایین لباس جمع می‌شود و ظاهری شاد و فانتزی به لباس می ‌دهد.

38 Balloon or Pouf Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس تراپزی (Trapeze Dress)

لباس تراپزی نوعی لباس است که در قسمت سرشانه فیت است و سپس به تدریج به سمت پایین گشاد می‌شود و شکل A-line را ایجاد می‌کند، شبیه به وسایل آکروباتیک. این لباس معمولا دارای قد کوتاه و تنخوری گشاد و روان است که باعث حرکت و جریان لباس می‌شود.

39 Trapeze Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس هالتر(Halter Dress)

لباس هالتر نوعی لباس است که بندهایی دارد که از پشت گرد بسته می‌شود و باعث می‌شود بازوها و شانه‌ها برهنه بماند. بندها ممکن است نازک یا پهن باشند و لباس می‌تواند بلند یا کوتاه باشد. لباس‌های هالتر اغلب بالاتنه‌ای چسبان و  دامنی روان دارند و باعث ایجاد ظاهری زیبا و متناسب می‌شوند.

40 Halter Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس A-line 

لباسA-line نوعی لباس است که قسمت بالاتنه آن اندازه و چسبان است و به تدریج از کمر به پایین گشاد می‌شود تا شکل حرف A را ایجاد کند. این لباس معمولا بالاتنه ‌ای باریک، کمر ‌چسبان و دامنی گشاد تر دارد که تا زانو یا پایین ‌تر از زانو ادامه پیدا می ‌کند.

41 A line Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس مدادی (Pencil Dress)

لباس مدادی نوعی لباس است که کاملا اندازه و چسبان و تا زانو می ‌رسد. این لباس معمولا از جنس کشسانی مانند جرسی یا اسپندکس ساخته می‌شود. به دلیل اینکه شکل لباس باریک و صاف و شبیه مداد است و حالت منحنی بدن را در بر می‌گیرد، لباس مدادی نامیده می‌شود. این لباس معمولا یقه ‌ای بلند دارد و ممکن است آستین ‌دار یا بدون آستین باشد.

42 Pencil Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس طبقه ای (Tiered Dress)

لباس طبقه ‌ای نوعی لباس است که دارای لایه‌ ها یا طبقاتی از پارچه است که به تدریج از بالا به پایین پهن ‌تر می‌شوند. تعداد طبقات نیز می ‌تواند متفاوت باشد، برخی از لباس‌ ها فقط چند طبقه و برخی دیگر طبقات زیادی دارند که باعث ایجاد جلوه‌ ای آبشاری می‌شود.

43 Tiered Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

تونیک (Tunic Dress)

تونیک لباسی گشاد است که معمولا تا وسط ران یا تا زانو می‌رسد. این لباس دارای طراحی ساده‌ای با ظاهری راسته یا کمی به شکل A است و اغلب یقه ‌ای گرد دارد.

44 Tunic Dress 225x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس باردوت (Bardot Dress)

لباس باردوت نوعی لباس است که دارای یقه ‌ای باز از روی شانه یا یقه‌ای پهن به شکل قایق است که شانه‌ها و ترقوه‌ها را نمایان می ‌کند. این لباس به نام بازیگر فرانسوی بریژیت باردو نامگذاری شده است که این سبک را در دهه‌های 1950 و 1960 محبوب کرد.

45 Bardot Dress 200x300 - انواع لباس زنانه بلند

لباس بلوزون (Blouson Dress)

لباس بلوزون نوعی لباس است که بالا تنه ‌ای گشاد و به ‌مانند بلوز دارد. این بالاتنه در قسمت کمر جمع شده و به دامنی که بیشتر اندازه و فیت است یا دامنی با ساختار مشخص، وصل می‌شود. قسمت بالایی گشاد لباس می‌تواند انواع یقه‌ها را داشته باشد، از جمله یقه هالتر، یقه هفت، یا یقه قایقی، و دامن آن نیز می‌تواند صاف یا کلوش باشد.

46 Blouson Dress 180x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

لباس کوکتل (Cocktail Dress)

لباس کوکتل نوعی لباس است که برای موقعیت‌های نیمه ‌رسمی تا رسمی مانند مهمانی‌ها ، ضیافت‌های شام، عروسی‌ها و سایر رویدادهای مشابه مناسب است. این لباس معمولا تا زانو یا کمی بالاتر از زانو است و می‌تواند در انواع مدل‌ها و طرح‌ها، از لباس‌های مشکی کلاسیک گرفته تا لباس‌های رنگی روشن یا طرح‌ دار، وجود داشته باشد.

48 Cocktail Dress 222x300 - انواع لباس زنانه بلند

 

دلیل این همه تنوع در لباس های زنانه چیست؟

دلیل وجود این همه مدل لباس این است که دنیای مد یک صنعت پویا و در حال تحول است که بر پایه خلاقیت، ابراز خود و تأثیرات فرهنگی بنا شده است. تنوع در سبک‌های لباس به افراد این امکان را می‌دهد تا لباس‌هایی را پیدا کنند که متناسب با سلیقه شخصی، فرم بدن، موقعیت و محیط فرهنگی آن‌ها باشد. در سراسر جهان می‌توان انواع گسترده‌ای از مدل‌ها و قدهای لباس را مشاهده کرد که اغلب بازتابی از سنت‌های فرهنگی، تأثیرات تاریخی و زیبایی‌شناسی منطقه‌ای هستند. کشورهای مختلف و مناطق گوناگون، سبک‌های لباس متمایز خود را دارند.

 

تعریف قد لباس زنانه 

قد لباس به اندازه یا موقعیتی گفته می‌شود که لباس از روی شانه تا پایین ‌ترین لبه (حاشیه) روی بدن قرار می‌گیرد. قد لباس مشخص می‌کند که لباس چقدر بلند یا کوتاه است و به‌عنوان معیاری مهم در نظر گرفته می‌شود و می‌توان آن را برای تناسب با قد و اندام‌ های مختلف تغییر داد.

بلندی مناسب یک لباس به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه چه سبک لباسی است، در چه مراسمی شرکت می‌کنید، میزان رسمی بودن مراسم، آب و هوا و میزان راحتی کلی شما.

 

 

 

خرید لباس زنانه بلند و مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *